- Od kilku lat notujemy, kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży maku niebieskiego, pestek dyni, ziaren sezamu i słonecznika. Wyroby te doceniają wymagający klienci na rynkach zagranicznych. W coraz większym stopniu przekonują się do nich także stali odbiorcy z rynku krajowego, co przekłada się na systematyczny wzrost sprzedaży - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Sławomir Ogryzek, prezes zarządu ROS-SWEET Sp. z o.o, producenta bakalii.

Jak ocenia prezes zarządu ROS-SWEET, biorąc pod uwagę kanały sprzedaży udział firmy w rynku bakalii (głównie suszonych owoców) jest porównywalny do roku ubiegłego.

- W tej grupie produktowej nie przewidujemy wzrostu. Zupełnie inaczej jest na rynku ziaren: maku niebieskiego, pestek dyni, ziaren sezamu czy słonecznika. W tym sektorze notujemy coroczny, kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży. Jesteśmy jedną z kilku firm w Europie, która oferuje te produkty jako produkty stabilizowane i sterylizowane, czyli bardzo wysokiej jakości - dodaje.

Znaczące wzrosty sprzedaży, na poziomie 40-60 procent, ROS-SWEET notuje także w przypadku orzecha włoskiego.

- Wynika to z faktu, że oferowany produkt jest sortowany optycznie, co gwarantuje wysoką i powtarzalną jakość każdej partii dostarczanego produktu - dodaje Ogryzek.

W 2015 roku firma ROS-SWEET wzięła udział w dwóch dużych imprezach targowych branży spożywczej w Niemczech: Anuga oraz IBA.

Na targach Anuga wystawialiśmy się już po raz trzeci. Głównym celem było pozyskiwanie nowych klientów na rynkach zagranicznych. Jest to też dobra okazja do spotkań biznesowych z obecnymi kontrahentami, od których pozyskujemy surowce. Obecność na targach umożliwia również zaprezentowanie produktów naszym dotychczasowym odbiorcom, poznanie trendów rynkowych i informacji o tym, co aktualnie dzieje się na rynku - dodaje Sławomir Ogryzek.

Z kolei podczas targów IBA producent z Łańcuta wystawiał się po raz pierwszy. – Jest to impreza wyłącznie dla sektora piekarniczo-cukierniczego. Z powodzeniem zaprezentowaliśmy nowe produkty, co przełożyło się na wiele nowych kontraktów, które obecnie generują wzrost sprzedaży eksportowej - dodaje prezes ROS-SWEET.

Firma ROS-SWEET rozpoczęła działalność w 1996 roku w branży budowlanej. Dwa lata później właściciele: Renata i Sławomir Ogryzek zmienili branżę na spożywczą i założyli  pierwszą spółkę cywilną. Firma zajmowała się handlem orzechami włoskimi, ziarnami, pestkami i makiem. 

Główną specjalizacją firmy jest import i dystrybucja bakalii, orzechów, ziaren i suszonych owoców. Najważniejsze pozycje wśród grup produktów to orzechy włoskie, mak niebieski, słonecznik, siemię lniane i pestki dyni. 

 

źródło: portalspozywczy.pl