- Sukcesywnie pozyskujemy nowe rynki i rozwijamy dział sprzedaży, dzięki czemu liczba odbiorców z zagranicy stale rośnie. Są to głównie kraje Unii Europejskiej, ale też rynki krajów wschodnich, takich jak Rosja, Ukraina czy Białoruś - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Sławomir Ogryzek, prezes zarządu ROS-SWEET Sp. z o.o, dystrybutora bakalii.

Jak mówi Sławomir Ogryzek w planach spółki na 2016 rok jest dalsze poszerzanie asortymentu i dostosowywanie go do potrzeb rynkowych.

- Wprowadziliśmy do stałej oferty nowe produkty, takie jak: orzech włoski tarty czy mak mielony, dystrybuowane głównie do sektora piekarniczego i odbiorców z kanału HoReCa. Pod koniec 2015 roku uruchomiliśmy produkcję miazgi sezamowej. Ciągle pozyskujemy nowych odbiorców, co przekłada się na wzrost sprzedaży nie tylko na rynku krajowym, ale i zagranicznym - dodaje.

Prezes ROS-SWEET ujawnia, że w czwartym kwartale 2016 roku firma planuje wprowadzenie do oferty dwóch zupełnie nowych produktów.

- Naszymi największymi odbiorcami są firmy z sektora piekarniczo-cukierniczego oraz sektora B2B nie tylko z Polski, ale także z Europy Zachodniej, Środkowo-Wschodniej, krajów bałtyckich i Rosji. Udział eksportu w sprzedaży całościowej spółki w 2015 roku wyniósł 20 procent - dodaje Ogryzek.

Firma ROS-SWEET rozpoczęła działalność w 1996 roku w branży budowlanej. Dwa lata później właściciele: Renata i Sławomir Ogryzek zmienili branżę na spożywczą i założyli  pierwszą spółkę cywilną. Firma zajmowała się handlem orzechami włoskimi, ziarnami, pestkami i makiem. 

W 2006 roku powstała ROS-SWEET spółka z o.o. kontynuująca działania w branży spożywczej. Firma dysponuje nowoczesnym obiektem biurowo-magazynowym w Łańcucie o łącznej powierzchni 4,2 tys. mkw. 

Główną specjalizacją firmy jest import i dystrybucja bakalii, orzechów, ziaren i suszonych owoców. Najważniejsze pozycje wśród grup produktów to orzechy włoskie, mak niebieski, słonecznik, siemię lniane i pestki dyni. 

 

źródło: portalspozywczy.pl